Drazí čtenáři, REPRO magazín už není nadále aktualizován. Děkujeme vám za četnou návštěvnost a pozitivní ohlasy, stávající množství článků na webu ponecháváme jako archiv a věříme, že tak bude REPRO stále užitečné. Váš REPRO.cz team.
REPRO magazín - mp3 přehrávače, sluchátka, audio, hifi,..

Rubriky
  • Audiokomponenty
  • Domácí kino
  • PC audio
  • Reprosoustavy
  • MP3 přehrávače
  • Sluchátka
  • Tvorba hudby

  • Vyhledávání
    Rozšířené hledání


    Co připravujeme?

    14.03.2006: Nášup empétrojek!
    Testujeme novinky od značek IAUDIO, MCODY a MPIO, těšte se!

    13.01.2006: CES 2006:
    Co chystají pro letošní rok značky, které spolu bojují také na tuzemském trhu? Připravujeme průřez veletrhem spotřební elektroniky!

    30.11.2005: Už dlouho
    se na REPRU neobjevila recenze na sluchátka. Máme zapůjčeno 5 modelů pecek od Sennheiseru a Phillipsu, přislíbeny máme i KOSSy a Beyerdinamic. Můžete očekávat porovnání - od nejlevnějších modelů až po ty high-end.


    Souboj titánů: iAudio U3 vs. M-CODY MX-700 (2.)
    Vydáno dne 29. 05. 2006 (14411 přečtení)

    Dva nejnovější a nejnadupanější přehrávače na našem trhu. Dva zástupci zlaté korejské školy. Jedno iAUDIO, jeden M-CODY. Hudba, obrázky, video. Ring volný - druhé kolo!



    V prvním díle jsme se seznámili s designem a vybavením obou přístrojů, na řadě jsou funkce a praktické zkušenosti...

    Pracovní režimy

    iAudio U3 je mi velice sympatické tím, že k přehrávání hudby, záznamů i videa slouží jeden a tentýž režim. M-CODY MX-700 si v tomto směru zbytečně komplikuje život, neboť zmíněné režimy jsou v nabídce separované. Bůh ví, proč programátoři nepovoli přehrát v hudebním režimu ani hlasový záznam, když si jej můžu najít v navigaci a nota bene má stejně koncovku MP3... njn... U3 oproti tomu odděluje módy pro hlasový a linkový záznam, u MX-700 je položka Record pouze jednou a záleží na nastavení zdroje.


    Oba přístroje disponují FM tunerem, k němuž se ještě vrátíme, a prohlížečem obrázků. U3 má tuto funkci vychytánu podobně, jako starší IOPS Z5: Obrázek lze zvětšit a rolovat po jeho ploše. MX-700 přidává ještě sekci Fun, kde se nacházejí dvě hry: obligátní BlackJack a Biorytmus, který spočítá vaši momentální formu. Budiž, život je hra. Pochopitelně nechybí režim IR dálkového ovladače, což je m-codí specialita. iAudio žádné bonusy nenabízí.


    Záznam

    Standardní funkcí dnešního přehrávače by měla být schopnost nahrávat z alespoň jednoho zdroje. Naši VyVolení duelanti zvládají hned tři disciplíny: line-in recording, hlasový záznamník a rozhlasové vysílání. Každý nahrává do jiného formátu: pro U3 je to WMA (32-128 kbps), pro M-CODY klasická MP3ka (64-160 kbps).

    Plusové body získávají oba soupeři za možnost regulovat zisk na libovolném vstupu a synchro pro linkové nahrávání, které materiál rozseká podle mezer na jednotlivé tracky. Digitální hlasový záznamník v přehrávači U3 se pyšní možností hlasové aktivace záznamu a - POZOR! - podporou externího mikrofonu! MX-700 obě funkce z poslední věty chybí, škoda.


    Rádio

    Oba přehrávače pracují v pásmu FM a nabízejí 20 předvoleb pro uložení stanic. Rovněž možnosti nastavení regionu a tím pádem šíře frekvenčního pásma jsou jim vlastní, stejně jako Auto Scan. Zatímco iAudio je vyloženě přecitlivělé a uloží do předvoleb jednu stanici dvakrát (např. 88,15 a 88,2 MHz) nebo dokonce jen šum, M-CODY zase některé slabší vysílače opomíjí. Vysílání lze nahrávat do komprimovaného formátu, ale k tomu se ještě dostaneme.


    Video

    Přišel čas, abysme si v této kapitole konečně pověděli něco o displejích. V obou případech se jedná o pěkně kontrastní TFT. iAudio se pyšní s paletou 260.000 barevných odstínů, M-CODY uvádí jen 65.000 barev, ale na takovýchto drobečkách rozdíl nepoznáte. Zatímco MX-700 nabízí obrazovku o rozlišení 128x128 bodů, tedy poměrem stran 1:1, video má formát 128x96 bodů a zbytek displeje okupují časové údaje. Zde má iAudio s rozlišením 160x128 bodů a poměrem stran 4:3 navrch.

    Přístroje přehrají prakticky libovolný video soubor, zdroj se totiž musí nejprve konvertovat pomocí dodané softwarové výbavy do výše zmíněného rozlišení. Doporučená snímková frekvence videa je 15 fps, ovšem pouze kvůli objemu výsledného souboru. Přehrávače zvládají i 25 fps bez problémů. Obraz je... inu, takový, jaký jen může podle velikosti displeje být ;o) Nejde samozřejmě o zážitek srovnatelný s domácím kinem, ale na animáky nebo klipy to bohatě stačí.


    Kvalita záznamu

    Pokud patříte do té skupiny zákazníků, kteří nepřemýšlí o MP3 přehrávači jen jako o mašince na reprodukci hudby, ale také jako o digitálním hlasovém záznamníku, pak mohu oba stroje vřele doporučit. Hlas je naprosto zřetelný i přes šestimetrovou místnost a záznam je poměrně čistý. Pokud by se vám nahrávka zdála moc tichá, přicházejí na pomoc regulátory zisku. Ty dovedou výrazně zvýšit úroveň signálu, ale už za cenu zašumění. Leckteré sofistikované diktafony by se mohly stydět.

    U linkového a FM záznamu je rozdíl zřetelnější. Kódování WMA při 128 kbps, použité v modelu U3, prospívá signálu více, než formát MP3/160 kbps modelu MX-700. Nahrávka je v iAudiu příjemně dynamická, naopak u M-CODY lehce ztrácí na basech a objevují se sykavky.

    A hrajeme...

    Pomineme-li, že iAudio má trochu basovější sluchátka, je zvukový přednes přehrávačů plně srovnatelný. Oba nabízejí tradiční režimy ekvalizéru, které poctivě odvádějí svou práci. iAudio má jednu a M-CODY dvě uživatelské předvolby pro nastavení vlastní křivky, oba navíc dovedou modifikovat jednotlivé žánrové předvolby!


    Přístroje rovněž nabízejí zvýrazňovače basových (Mach3Bass resp. TruBass) a výškových frekvencí (BBE / WOW) a také volbu navozující dojem prostorového zvuku (3D Surround / SRS). iAudio dále nabízí funkci MP Enhance, která se snaží odstraňovat neduhy špatně nakódovaných souborů.

    Samozřejmostí obou soků je několik režimů přehrávání včetně nekonečné smyčky A-B. Zatímco model U3 nutí uživatele vybírat všechny volby v menu, M-CODY si vystačí s tlačítky na boku přístroje, což je velice příjemné.


    iAudio U3 se pyšní maximálním výkonem 60 mw, čehož dosahuje použitím všech kombinací modifikace zvuku naráz, tj. maximální hlasitost, frekvence nabuzené ekvalizérem a ještě zvýrazněné BBE/Mach3Bass - sluchátka, alespoň ta dodávaná, při takové zátěži už ale nestíhají! M-CODY pracuje s každou zvukovou funkcí zvlášť a maximální výkon činí 26 mW, což je dostačující i do metra (rekonstruovaného, pozn. red.). MX-700 ale navíc nabízí 800 mW repráček pro hlasitý poslech "empétrojek" nebo rádia a možnost připojení dvou párů sluchátek (druhých přes linkový vstup) - to jsou věci, o který se iAudiu může jen zdát.

    Končíme, nic nového nerozjíždět

    A jsme na konci. Přehrávače jsme, doufám, proprali do posledních detailů. Vyrovnanější test už tu dlouho nebyl, oba hrají výborně, iAudio má navrch silnějším výstupem a větším displejem, M-CODY zase reproduktorem a přímočařejším ovládáním. MX-700 a U3 nabízejí odlišný styl, každý má své pro a proti a dovolil bych si ponechat na laskavých čtenářích, který z nich je o ten pověstný chlup lepší. Z pohledu trhu jsou to dvě jedničky s hvězdičkou.

    iAudio U3
    Podpora formátůMP3, WMA, OGG, FLAC, ASF, WAV
    ZáznamWMA
    Paměť512MB / 1GB / 2GB
    Signál/šum95 dB
    DisplejTFT 262.000 barev, 128x64 bodů
    NapájeníLi-Pol akumulátor
    RozhraníUSB 2.0
    Rozměry31,5 x 72 x 18 mm
    Hmotnost32,5 g
    Cena5.290 Kč / 1GB
    ZapůjčilBell Technology s.r.o.

    M-CODY MX-700
    Podpora formátůMP3, WMA, OGG, ASF, WAV
    ZáznamMP3
    Paměť512MB / 1GB
    Signál/šum90 dB
    DisplejTFT 65.000 barev, 128x128 bodů
    NapájeníLi-Pol akumulátor
    RozhraníUSB 2.0
    Rozměry33 x 70,5 x 18 mm
    Hmotnost42 g
    Cena4.790 Kč / 1GB
    ZapůjčilHBC Europe s.r.o.




    Informace o článku:

    Článek: Souboj titánů: iAudio U3 vs. M-CODY MX-700 (2.)
    Autor:   Michal Beneš
    Vydáno dne 29. 05. 2006
    Počet přečtení: 14411
    Informační e-mail Vytisknout článek Přidat článek do oblíbených


    Komentáře:


    Fatal error: Maximum execution time of 5 seconds exceeded in /domains1/nh228300/public/www_root/mag/comment2.php on line 33